فارسی
- باز شده: چهارشنبه، 28 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: شنبه، 1 دی 1403، 12:00 صبح
سلام و وقت بخیر
دیگه دوری تون داره اذیت کننده میشه
خیلی دلم براتون تنگ شده
دم همتون گرم بابت مراسم خانم ژوبرت
همتون عالی بودید . نوشته خانم ژوبرت را براتون می فرستم .
در مورد تکلیف :
1- اول نامه روبین رو که براتون فرستاده رو بخونید . 👆
2- به سوالات کاربرگ شماره 19 در دفتر املا تان پاسخ دهید. 👆
3- کتاب علمی مروارید را خوانده و طبق کاربرگی که برایتان اراسل کردم، ایده اصلی و جزئیات متن را در دفتر املاءتان بنویسید. 👆
4- در آخر ببینید با توجه به کتابی که خواندید می توانید به نامه روبین پاسخ دهید.تصویر تکلیف هاتون رو برایم بفرستید
- باز شده: سهشنبه، 27 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: جمعه، 28 دی 1403، 12:00 صبح
سلام بر رفقای دوست داشتنیم
دو تا تکلیف براتون می گذارم .
اول اینکه خودت را به جای مرواریدی که در فیلم دیدی بگذار و احساس خود را به عنوان آن مروارید بنویس. و بعد تصور کن، دوست داری به چه شیء تبدیل شوی و دست چه کسی باشی؟
دوم اینکه زیبانویسی را تا صفحه 41 با دقت و حوصله بنویسید. اصلاح شد
- باز شده: سهشنبه، 20 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: جمعه، 23 آذر 1403، 12:00 صبح
- باز شده: دوشنبه، 19 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: سهشنبه، 20 آذر 1403، 12:00 صبح
نـــه مثــل تـــگـــرگ، نــاگهان، رگباری نه چون باران، ریز و درشت و جاری
قربان تو ای برف! که در خلوت شب بــا آن هـمه حرف، بی صدا میباری
ظهر برفی تون بخیر
البته برف که نه، کمی دانه های سفید که روی زمین هم فقط تَر می شود.
باز هم خدا رو شکر که هوا تمیز می شود و میشه کمی نفس کشید.
الان که نمودار گردش کار رو خوب یادگرفتید (همون که مراحل پخت نان یا غذا را نوشتید) ،
دو فیلم برایتان می فرستم در مورد ساخت مروارید، خوبِ خوب آن را ببینید و مراحل
ساخت یک مروارید را با توجه به کاربرگی که برایتان می فرستم در دفتر املاء تان بدون غلط املایی و زیبا بنویسید.
دیگر اینکه یک صفحه زیبا نویسی هم بنویسید. (فردا سه شنبه دفترهای زیبانویسی تا صفحه 39 می بایست کامل باشد) - باز شده: یکشنبه، 18 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: دوشنبه، 19 آذر 1403، 12:00 صبحسلام و صد سلام
با توجه به فیلمی که برایتان فرستادم می بایست مراحل پخت نان و یا یک غذا را بنویسید.
یک کاربرگ هم برایتان فرستادم که طبق آن در دفتر املاء تان مراحل را بنویسید.
تصویر نوشته خود را تا ساعت 6 بعد از ظهر امروز (ساعت 18) فقط از طریق مودل ارسال کنید. (برای دانش آموزانی که مودل شان مشکل دارد، نقص تکلیف ثبت نمی شود)
هدف ما: یادگیری نوشتن مسیر و مراحل یک کار برای رسیدن به نتیجه و هدفی که می خواهیم نشان دهیم.
یادگیری این کار باعث بالا رفتن دقت و کم شدن خطا و اشتباه در مسیر انجام هر کاری می شود.
تکلیف دیگه هم اینکه معنی کلمه های مشکل درس "ارزش علم " را پیدا کرده و پاسخ سوالات صفحه 40 را بنویسید.
امیدوارم حال دلتون خوب باشه
- باز شده: شنبه، 17 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: یکشنبه، 18 آذر 1403، 7:00 عصر
دوستای عزیزم سلام؛
چقدر دلم براتون تنگ شده
فکر کن از سه شنبه ندیدمتون و الانم نباید ببینمتون
چقدر سخته
حال و هوای شما رو نمیدونم ولی امیدوارم دوباره بیاین مدرسه و با هم چیز یاد بگیریم.
برای امروز دو تا تکلیف میدم خدمتتون که انجام بدهید اول اینکه
1- یه سوال می فرستم که جواب اون رو در دفتر املاء در دو صفحه بنویسید (دفتر املا هم ندارید در یک برگه پشت و رو بنویسید)
سوال. مکان و زمان داستان "مروارید" را در یک مکان و زمان دیگری تصور کن و داستان جدیدی را با همان شخصیتها (جاش و و روبین و ....) و موضوع آن، خلق کن.
2- یه کاربرگ هم براتون می فرستم و زحمت بکشید پاسخ سوال های آن را در دفتر املاء تان بنویسید.
تصویر این سه برگ را (یعنی دو برگ بازنویسی داستان و یک برگ پاسخ سوالات کاربرگ) امروز برای من بفرستید. (تا ساعت 18 یعنی 6 بعد از ظهر) - باز شده: شنبه، 21 مهر 1403، 12:00 صبحمهلت: شنبه، 28 مهر 1403، 12:00 صبح
دانش آوز عزیز سلام؛
همانطور که در کلاس توضیح دادم،
دو متن از متن های انتخاب شده تان را بخوانید و صدای آن را ضبط کنید،
صوت های خودتان را بنویسید،
سپس به صوت های دانش آموزان دیگر گوش دهید و شکار کلمات کرده و عبارت های کلیدی و مهم را در دفتر املاء خود بنویسید.
==================================من تلاش می کنم تا هر دانش آموزی که صوت برایم ارسال کرد سریع در مودل برایتان بگذارم
برای نوشتن کلمات کلیدی دو روز فرصت دارید. دانش آموزان عزیز همانطور که در کلاس توضیح داده شد،
پس از خواندن متن های اطلاعاتی مربوط به خودتان این موارد زیر را مشخص نموده و در کاربرگ بنویسید.این فیلم برای دانش آموزانی است که کاربرگ شماره 34 را انجام نداده اند.
- باز شده: چهارشنبه، 2 آبان 1403، 12:00 صبحمهلت: چهارشنبه، 9 آبان 1403، 12:00 صبح
پس از تمرین داستان مربوط به خود، آن را یک مرتبه خوانده و صوت آن را در این قسمت بارگذاری نمایید.
سپس از پایین صوت اصلی این داستان را پیدا کرده و مجددا گوش دهید و با صوت داستانی که خودتان خوانده اید مقایسه کنید. - باز شده: چهارشنبه، 9 آبان 1403، 12:00 صبحمهلت: چهارشنبه، 16 آبان 1403، 12:00 صبح
بر روی این متن به شیوه تولید محتوای صوتی، تصویری، ساخت powerpoint کار کنید و فایل آن را تا روز شنبه ارسال کنید.
فیلم باد بهاری . فیلمی که نصف آن را در کلاس کاوشگری دیدید- باز شده: شنبه، 19 آبان 1403، 12:00 صبحمهلت: شنبه، 26 آبان 1403، 12:00 صبح
- باز شده: دوشنبه، 28 آبان 1403، 12:00 صبحمهلت: دوشنبه، 5 آذر 1403، 12:00 صبح
ای نور قلب عاشقم شمع این خانه تویی
زهرا زهرا مرو مرو لطف کاشانه توییای مرغ پر شکسته افتاده کنج قفس
از فرط غصه فاطمه در سینه مانده نفس
ممنونم اگر نروی میمیرم اگر برویاز پیش من مرو ای نخل بریده ثمر
ای مادر کشته پسر از پیش من مرودریا دریا ز دیده ام میریزد خون دلم
صحرا صحرا مرا بود در سینه غصه و غم
ای خوب مهربان من یار نه ساله من
یاس نیلوفری شده ای پر پر لاله منی
ممنونم اگر نروی میمیرم اگر بروی
از پیش من مرو زهرا تو پناه منی
گرمی ده آه منی از پیش من مرو- باز شده: یکشنبه، 4 آذر 1403، 12:00 صبحمهلت: یکشنبه، 11 آذر 1403، 12:00 صبحمشاهده
دانش آموز عزیز از میان حیوانات زیر برای چهار مورد آن را پژوهش نموده و حاصل آن را در دفتر املاء خود بمانند آنچه در بازی امروز مطالعه کردید بنویسید. متن شما می بایست متن اطلاعاتی باشد.
- داستانی که می نویسید حداقل دو صفحه باشد.
1.انشا شروع مناسبی با توجه به موضوع داشته باشد.
2.بین جملات انسجام برخوردار باشد و پراکنده نویسی نشده باشد
3. ارتباط بین جملات به خوبی برقرار باشد. از نظر معنی و مفهوم دو جمله پشت هم معنادار است
4. از تشبیهات و واژه های زیبا و تخیل خوبی استفاده کنید.
5. خلاقانه نوشته شده است.
6. پایان مناسبی داشته باشد بچه های عزیز سلام
1. هدف از این فعالیت رسیدن صد در صد به طراحی یک بازی نیست بلکه درک مراحل تبدیل یک داستان به بازی و تفکر گروهی (بارش فکری - تفکر انتقادی) مورد نظر می باشد.
2. من می خواهم با این بازی و به وسیله آن مهارت های اصلی زبان یعنی خواندن شنیدن و پرسش کردن و بیان کردن و نوشتن شما تقویت شود
3. شما 70 تا 75 درصد یک بازی را طراحی کنید از نظر من خوب است
4. بازی شما می بایست 3 تا 5 نفره باشد
5. پیشنهاد می کنم نقش ها را میان خودتان تقسیم کنید: مثلا طراح سوال - طراح و تصویرگر صفحه بازی - مجری و پرسش گر
6. متن داستان گنجشک و فیل را هم برایتان می فرستم تا شاید در طراحی بازی به کارتان بیاید
7. در کارت ها می بایست سوال های بازی خود را بنویسید.
8. از بروشور و صفحه بازی می توان استفاده کردو می بایست در کاربرگ های A5 قوانین و دستورالعمل های بازی های خود را بنویسید
9. یک مرتبه بازی را پس از طراحی با هم گروهی هایتان بازی کنید تا مشکلات آن را بفهمید
10. زمان بازی می بایست حداکثر 10 تا 20 دقیقه باشد
11. در پایان به این موارد امتیاز داده خواهد شد:
الف) بهترین طراحی
ب) سرگرم کننده ترین بازی
ج) آسان ترین جهت درک
د) خلاقانه ترین بازی- مشاهده
درباره نویسنده این قصه:
«یوسف قوجق» اول خرداد ۱۳۴۷ در روستایی به نام «اوخلی بالا» از توابع رامیان (استان گلستان) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و راهنمایی و متوسطه را در شهر گنبدکاووس گذراند. در سال ۱۳۶۵ در رشتهی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی (تهران) پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۰ فارغالتحصیل شد و بعدها در رشتهی مردمشناسی (کارشناسی ارشد) تحصیل کرد. قوجق، داستاننویسی را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. نخستین داستانش دربارهی رفاقت اسب با یک نوجوان ترکمن بود؛ رابطهای که منجربه شکست خان و زورگوییهایش میشود. آن داستان با نام «چاپار» در سال ۱۳۶۸ در مجلهی کیهان بچهها چاپ شد.
«بادبادکها در شهر» کتاب دیگر اوست که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسانده است. شخصیتهای اصلی کتاب، نوجوانانی هستند که صحنههای آن زمان را روایت میکنند.
مجموعهی «بادبادکها در شهر» شامل سه داستان کوتاه درباره حوادث انقلاب برای گروه سنی «د» است. این داستانها عبارتاند از: «سگها و امنیهها»، «بادبادکها در شهر» و «روزهای سرد، دلهای گرم». دانش آموز عزیز فیلم آموزش وضو را با دقت ببینید و اگر لازم بود در منزل تمرین کنید.
فردا از شما آزمون وضو گرفته خواهد شد.- باز شده: سهشنبه، 17 مهر 1403، 12:00 صبحمهلت: سهشنبه، 24 مهر 1403، 12:00 صبح
- باز شده: دوشنبه، 7 آبان 1403، 12:00 صبحمهلت: دوشنبه، 14 آبان 1403، 12:00 صبح